Nytt og nyttig fra Færd

Fem tips for å øke bedriftens synlighet på LinkedIn

Skrevet av Caspar Rieber-Mohn | 27. oktober 2019 23:00:00 Z

Veldig mange norske bedrifter er i dag på LinkedIn. Har du sørget for at bedriften din får den synligheten den fortjener? Det kan du, ved å følge tipsene under her:

1: Ha en fullstendig utfylt profil
LinkedIn viser nå om du har en utfylt profil eller ikke når du er inne som admin på siden. Sørg for at profilen er fullstendig utfylt – det kan øke trafikken med opptil 30 prosent!

Se video med tipsene her:

2: Følg opp kommentarer
Svar alltid på kommentarer! Det kan gi opptil 200 prosent flere visninger av posten. Oppfordre gjerne til dialog! Eller bare bekrefte en kommentar med et eller et takk!

3: Bruk hashtags
Bruk hashtags i oppdateringene – gjerne norske. Andre som ønsker å følge samme tema kan da bli eksponert for ditt innhold. LinkedIn anbefaler maks tre hashtags og fem tagginger av personer i én oppdatering. Overgås dette kan synligheten svekkes.

4: Bruk video
Film gir bedre synlighet enn andre formater. La ansatte få snakke om sitt fag, synliggjøre hva de jobber med og som kan bidra til å løse et problem for målgruppen. Vis frem bedriftskultur og kunnskap – dette bygger tillit!

5: Engasjer de ansatte
De ansatte er bedriftens viktigste ambassadører. Engasjer og informer dem om hva som skjer på bedriftens LinkedIn-side. Når de liker og deler posten, blir spredningen større.

Ønsker du å vite mer om hvordan din bedrift kan bli synlig på LinkedIn?

Ta kontakt med vår digitale rådgiver, Nathalie