Bedriftsblogg – hvorfor og hvordan?

10
Mar

En blogg kan skaffe bedriften nye kunder, styrke merkevaren og øke troverdigheten. Her gir vi deg noen tips til hvordan du kan komme i gang!

Blogg er et effektivt markedsføringsverktøy for å nå ut til nye og eksisterende kunder, og bør være en del av markedsføringsmiksen. Før du starter må du vite hvem som er målgruppen og hvilket innhold som er relevant og nyttig for de du snakker til. Gjør du en god jobb her vil du øke trafikken på nettsiden, samtidig som du bygger troverdighet og tillit.

Første steg er å lage en innholdsplan med tema, titler, ansvarsfordeling, tidsfrister og publiseringsdatoer. Dette sikrer at bloggingen faktisk blir gjennomført. Nedenfor har vi samlet noen tips som gjør det enklere å komme i gang.

Fire tips til temaer du kan skrive om

1. Finn ut hva kundene dine lurer på

Hvilke spørsmål går igjen hos kundene dine? Skriver du én bloggartikkel per spørsmål har du allerede flere ting å legge i innholdsplanen. Våre kunder ville vite hvordan de kunne bli mer synlig på LinkedIn, derfor skrev vi Fem tips for å øke bedriftens synlighet på LinkedIn.

2. Kartlegg bransjenytt og trender

Følg med på andre bedriftsblogger, sosiale medier, podcaster og bransjemedier og kast deg på snakkisen i bransjen. Er du tidlig ute med nyheter, øker sjansen for at bedriftsbloggen blir hyppigere besøkt. Rett før nyttår skrev vi digitale tips du bør få med deg i 2021.

3. Fortell om det som skjer

Skal bedriften delta på et faglig arrangement eller arrangere noe selv? Dette kan skrives om på bedriftsbloggen både før og etter arrangementet.

4. Vis frem kundecase

Hjulpet en kunde der resultatet ble ekstra bra? Kundecase er en ypperlig måte å vise frem produkter og tjenester på, og ikke minst fortelle om kundens erfaring med å jobbe med dere. Vi lagde en visningsfilm for JMs boligprosjekt Skulpturen som både kunden og vi ble veldig fornøyd med, og skrev derfor en sak om det.

Klar for å blogge? Kontakt oss så hjelper vi deg gjerne 😊