Markedsføring i 2025
Nærmere 80 deltagere kickstartet året med frokostmøte hos oss.
Vi har gjort det til tradisjon å arrangere frokostmøter med ulike temaer der kunder, samarbeidspartnere og andre interesserte inviteres til halvannen times velsmakende faglig påfyll.
Denne gangen var temaet Markedsføring anno 2025
Fornøyde deltagere
Linnea Jacoby Aasrum jobber med innholdsproduksjon hos trelastprodusenten Bergene Holm i Larvik. Hun var på frokostmøtet sammen med kollega og kundereiseansvarlig Line Klaastad Hasle.
– Jeg jobber mye med det organiske og likte spesielt godt delen om employer branding. Her var det mange fine tips å ta med seg videre fordi vi jobber med å ikke bare vise frem produktene våre, men hva som skjer innenfor de fire veggene hos oss.
Kollega Line istemmer: – Jeg tar særlig med meg tipsene angående employer branding og LinkedIn. Dette med å få ansatte til å være bedriftens ambassadører i kanalen er noe vi gjerne vil fokusere på.
Solveig Tennes er Social Media Manager i Komplett. Også hun hadde stort utbytte av frokostmøtet.
– Det er fint å delta på sånne arrangementer fordi man alltid får noen idéer eller påminnelser på noe man kanskje har tenkt på tidligere. Det er også viktig for å hente inspirasjon og få litt «viben» på bransjen. Jeg liker også formen, som er nedpå og folkelig, men samtidig relevant, sier hun.
Hyggelig med gode tilbakemeldinger
– Det er gøy å invitere til slike arrangementer når oppmøtet og engasjementet er så bra. Vi jobber mye med innholdet i forkant for at deltakerne skal ha størst mulig utbytte av å delta. Når vi får gode tilbakemeldinger, gir det oss energi til å lage nye møter og kurs, forteller Kim Nygaard, som er senior digital rådgiver i Færd.
Hva lærte vi? Her er 5 tips fra frokostmøtet
-
Ta employer branding på alvor
Employer branding handler ikke bare om å tiltrekke seg nye medarbeidere, det handler også om å beholde de du allerede har. Jobb aktivt gjennom året og knytt arbeidet til rekrutteringsstrategien i bunn. Husk at ansikter gir høy engasjementsrate, og spill gjerne på balansen mellom jobb og fritid. -
Ikke overlat alt til automatiserte annonseløsninger
Ikke overlat alt til automatiserte annonseløsninger i Meta eller Google. Ta selv kontroll på oppsettet av annonsene og hvordan f.eks. Meta plasserer annonsene dine ut på tvers av plattformer. Spiss innholdet til hver enkelt målgruppe og husk å ta en ekstra sjekk på hvordan ting vil se ut. -
Gjør e-postmarkedsføringsjobben skikkelig
Husk at det er viktigere å ha nyhetsbrevabonnenter som virkelig er interessert i det du tilbyr enn å bare ha flest mulig. Rydd derfor opp i kundelistene dine og fjern all «støy». Få på plass et CRM, og lag relevant og personalisert innhold.
-
Utforsk mulighetene med AI i design
Sett deg inn i mulighetene AI gir, men ikke bli så fascinert av alt designprogrammene kan gjøre at du «glemmer» den røde tråden i merkevarens uttrykk. Utnytt maskinkraften og bruk verktøyene for å effektivisere arbeidsprosessene dine.
-
Lage podkast? Start med å finne ut hvorfor
Før du går i gang med innspillingen kan det være lurt å gjøre et lite grunnarbeid med hva du skal være for hvem. Når du har tenkt godt igjennom viktige punkter som hva, hvem og hvorfor, blir det lettere å lage relevant og interessant innhold for de du vil skal lytte til deg.
Vil du lære mer?
Færd arrangerer jevnlig seminarer innen kommunikasjon og markedsføring. Snart vil vi invitere til et nytt og spennende frokostmøte i Tønsberg.
Meld deg på vårt nyhetsbrev for å bli invitert først