Søndag 25. april er det den internasjonale DNA-dagen. Vi benytter anledningen til å ta en titt på vårt eget arvestoff og hva som utgjør vårt DNA.
Våre elleve medarbeidere (vi er snart 12!) har godt over hundre års erfaring fra å jobbe med kommunikasjon. Selv om vi har tilbrakt det meste av våre yrkesaktive liv i kommunikasjonsbransjen, er vi ulike som mennesker. Vår bakgrunn og våre erfaringer farger oss og er med oss i den daglige oppgaveløsningen. Så hva er vårt felles DNA? Hva kjennetegner oss som byrå?
Som et kreativt, strategisk kommunikasjonsbyrå ønsker vi selvfølgelig å sette vårt unike preg på jobben. Derfor kjennetegnes vårt arvestoff først og fremst av vår tilnærming til å løse en oppgave.
Vi jobber etter en enkel modell som hjelper oss med å gjøre en grundig jobb for våre oppdragsgivere, uansett oppdragets størrelse. Denne modellen – eller vårt DNA om du vil – kan oppsummeres med de tre stikkordene Forstå, Forme og Fortelle.
Forstå handler om å etablere innsikt i kunden, markedet, målgruppen og kundens produkt eller tjeneste. Hva kjennetegner markedet, hvordan tenker målgruppen og hvilken utfordring løser produktet/tjenesten for kundene? Innsikt i disse spørsmålene er helt avgjørende for at vi kan foreslå tiltak som løser oppgavene vi blir presentert for.
Forme handler om hvilket unikt preg vi gir hver enkelt jobb. Hvordan forenkler vi budskapet og hvilke virkemidler benytter vi for at kommunikasjonen skal skille seg ut? I denne fasen jobber vi med kreative løsninger for at kommunikasjonen vi utvikler skal skille seg ut og vekke ønsket oppmerksomhet hos målgruppen.
Fortelle kan vi først gjøre når grunnarbeidet er gjort! Det hjelper lite å kommunisere til omgivelsene dersom budskapet ikke er forankret i strategien og formet slik at det vekker målgruppens interesse. Nå handler det om å finne de rette kanalene og å lage gode planer for plassering og synlighet.
Mer om Færd?
Vil du vite mer om oss og vårt DNA? Bli kjent med våre medarbeidere her.