At Google endrer seg, eller kommer med utvidede muligheter er ingen nyhet – men nå har det kommet én som er av det mer interessante slaget: Nemlig mulighet for å se hvor mange som har sett dine annonser via Google Ads på en Tv-skjerm!
Hvorfor er det interessant med Google Ads på tv?
Kort fortalt: målretting. YouTube er den nest største søkemotoren, og særlig ungdommen bruker mer og mer tid på kanalen.
Faktisk har kanalen 2,9 millioner månedlige norske brukere! Dette åpner for større muligheter for deg som vil annonsere mot målgruppen og nå kan du til og med se hvor målrettet du traff. Grunnen til at Google ruller ut dette nå er at de har sett en stadig økning i avspilling på andre enheter enn de tradisjonelle, spesielt gjennom Smart-TVer, ChromeCast og spillkonsoller.
Hvilke muligheter byr seg?
Som annonsør kan du nå målrette videoannonser på YouTube direkte mot TV-skjermer, og samtidig ekskludere mindre enheter. Dette betyr at du ikke behøver å tenke så mye på små mobilannonser, men heller kan lage annonser på store flater og måle direkte effekten. Remarketing vil også bli mye bedre, da du kan følge brukeren, og så eksponere de for annonsene dine på Tven.
Vi hjelper deg med videoannonser!
Er det noe du lurer på når det gjelder annonsering på Google?
Snakk med Caspar!