Nytt og nyttig fra Færd

Færd er Google Partner

Skrevet av Caspar Rieber-Mohn | 26. august 2018 22:00:00 Z

Vi i Færd er nå Google Partner. Her kan du finne ut mer hva dette innebærer og hvilke muligheter det gir våre kunder.

En ”Google Partner” er en sertifisert ekspert på annonsering hos Google. For å bli sertifisert må man bestå flere forskjellige eksamener hos Google, der man viser sin kunnskap og forståelse både for annonseringsmulighetene som finnes og hvordan man optimaliserer en konto best mulig for kundene.

Man kan bli sertifisert i følgende områder:

  •  Søkeannonsering
  • Mobilannonsering
  • Bannerannonsering
  • Videoannonsering
  • Shoppingannonsering

 

For at en bedrift skal bli ”Google Partner” må bedriften blant annet ha aktivitet i kontoene sine i minimum 12 måneder, med et visst budsjett basert på de siste 90 dagene. Google ser også på kundelojaliteten og økningen i kundeinntektene, totale inntekter og antall annonsører en potensiell partner har.

Hva betyr dette for våre kunder?

Det viktigste for deg som kunde, er at vi har vist overfor Google at vi er eksperter innen det vi driver med. For deg betyr dette at vi kan hjelpe deg å få mest mulig ut av budsjettet ditt, fordelt på de kanalene vi mener vil gi best effekt.

Dette baserer vi på vår erfaring med annonsering hos Google. Google-sertifiseringen er et bevis på at vi vet hva som skal til for å komme høyest mulig opp ved søk, uten at det nødvendigvis koster altfor mye.

Hvor lenge varer sertifiseringen?

For å beholde status som ”Google Partner” må vi oppdatere våre eksamener årlig. Dette gjøres hos Google Academy for Ads, der man tar nettkurs før man fullfører de eksamener man ønsker. På denne måten kan du være sikker på at vi som ”Google Partner” er mest mulig oppdatert på nyheter innen Google og deres annonseringsverden.

Trenger du hjelp?

Vi er flere som jobber med dette i Færd, men det er først og fremst Caspar som har dette som hovedarbeidsområde. Om du tenker at Caspar kan hjelpe deg med noe av dette, kan du ta kontakt med han her

Caspar Rieber-Mohn, Google Partner og AdWords ekspert hos Færd